listopada 30, 2015

"Bądź Chic"

      Poradniki o modzie - jest ich wiele w księgarniach lub w innych sklepach z książkami. Jest ich bardzo dużo, wręcz za dużo. Wszystkie zawierają niemal to samo jak np.: co zakładać do beżowych spodni oraz czy torebka typu "tote" będzie pasowała do wieczornego wyjścia.
No właśnie, ah te poradniki.
Wiele osób uważa że wydawanie takich właśnie książek stało się... nudne. Poniekąd muszę przyznać temu rację jednak z drugiej strony wciąż jest to opłacalne. Dzięki "erze blogerek modowych" poradniki te właśnie zyskały więcej popularności. Mimo wszystko książki te mają swój jakiś urok oraz swoich wiernych czytelników (można by rzec "fanów").
Do takich właśnie osób mogę się śmiało zaliczyć i chociaż wiele ludzi potocznie "rzyga tęczą" już na widok tego typu książek to ja lubię "kolekcjonować" je... Mimo że sama nie mam bladego pojęcia o modzie. A zaczęłam prowadzić tą małą kolekcję gdy na piętnaste urodziny dostałam pierwszą taka książkę.
     Była kiedyś taka książka jak "Lekcje Madame Chic" autorstwa Jennifer L. Scott. Dzisiaj więc prześwietlam Wam książkę o bardzo podobnym tytule - "Bądź Chic".
Poradnik ten powstał przy współpracy dwóch autorek: Emilie Albertini oraz Anne Humbert. Oryginalne ilustracje zawarte w książce są dziełem francuskiej blogerki Stephanie Rousseau (znanej jako ByGlam - jeszcze bardziej znanej z bloga Mademoisele Stef).
Cała książka składa się z trzech części.

Część 1: Niezbędniki
Rozdział, który dzieli się na sześć mniejszych podrozdziałów. Te podrozdziały to nic innego jak niezbędne rzeczy jakie każda kobieta winna mieć w swej szafie/garderobie (a raczej ta kobieta, która chce być modna). Od klasycznych dżinsów aż po marynarkę.

Część 2: Dodatki
Tutaj znów możemy znaleźć podrozdziały. Tak jak w tytule mamy wiele rodzai dodatków jak i rodzajów rodzai tych dodatków (tak wiem, pewnie zrobiłam błąd przy pisaniu. Wiecie... rodzaje obuwia, okularów, torebek, nakrycia głowy, itd.)

Część 3: Ostatnie rady
To jest już ostatnia jak i najkrótsza część całej książki. Tu można dowiedzieć się m.in.: o organizacji naszej garderoby, o tym jak szybko i starannie spakować się w podróż czy nawet o symbloach na metkach (oczywiście chodzi o pranie).

Plusy i minusy:
- dużym plusem w poradniku są krótkie podpowiedzi "Zrób to sama" o własnoręcznym szyciu lub przeróbkach-
- minus jest ten sam co w innych poradnikach o modzie, pisanych przez autorki z Francji (lub innych osób spoza realiów polskości) - chodzi oczywiście o ceny! Adresy modnych sklepów w Paryżu i sklepy internetowe - właśnie takie podają autorki. Jednak dużo osób szybko może odpuścić sobie notkę o tych sklepach, gdyż raczej nie każdego stać na "kamizelkę z kapturem za mniej więcej 200 euro" czy kaszmirowy sweterek powyżej 189 euro.

     Jak już wspomniałam wcześniej, wszystkie poradniki o modzie nie różnią się od siebie znacząco. Bo wszystko już było i zostało powiedziane wcześniej! Tak samo jest w przypadku "Bądź Chic". Oczywiście ilustracje nadane przez Panią Rousseau nadają tej pozycji własnego charakteru, co według mnie jest bardzo ważne, aby nie były identycznie z rysunkami z innych poradników.
W skrócie: dokładny i estetyczny wygląd graficzny.

     Ja lubię takie poradniki mimo że jest ich wiele i się za bardzo nie różnią. Przyznam że mnie ta książka zaciekawiła i jeśli chodzi o jej "tematykę modową" to została moim ulubieńcem, zaraz po "Francuskim szyku".










     Listopad był moim miesiącem książek. Tak więc ostatniego dnia listopada kończę go również moimi refleksami o wyżej wymienionej książce.
      Pozdrawiam Alexandra


3 komentarze:

  1. Ja z takich "poradników" przeczytałam jedynie "Elementarz stylu" Kasi Tusk i "Księga stylu Coco Chanel". I jak książka Kasi mnie zachwyciła i jest pełna świetnych porad (o niej przeczytasz u mnie na blogu) to z kolei tej całej księgi stylu nie skończyłam czytać, bo mnie nudziła. Liczyłam na ciekawiej przedstawiony styl Coco Chanel...
    Mam chyba podobne zdanie, co Ty - czym jeden poradnik o modzie może różnić się od drugiego? Chyba jedynie tym co lubi jego autor. Bo jeśli lubi klasykę to pokaże w książce klasykę a jak ekstrawagancję to pokaże właśnie ją...

    http://photos-fashion-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie zawsze w takich poradnikach denerwuję, że ceny są z kosmosu, a nikt nie pokazuje jak ładnie się ubrać za tanie pieniądze. ;/
    http://inspirationforlife.byania.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Raczej wlasnie takie rady powinny byc zamieszczone w poradnikach

      Usuń

Copyright © 2014 Amastria , Blogger