listopada 16, 2015

Wielka Magia - Elizabeth Gilbert

     Czy oglądaliście może takie filmy jak "Jedz, módl się, kochaj" czy "I że cię nie opuszczę..."? Są osoby takie, które jeszcze nie zdają sobie sprawy z tego że oba te kinowe hity są po prostu ekranizacją dwóch bestselerów o tych samym tytułach. Ich autorką jest Elizabeth Gilbert (kto oglądał lub czytał "Jedz,módl się, kochaj" wie dlaczego główna bohaterka nazywa się tak samo jak autorka powieści. A jeśli ktoś nie wie to już szybko sprostuje - jest to jedna i ta sama osoba).
      Po wielu wydanych książkach, które podbijały szczyty bestselerów, Pani Gilbert napisała kolejną, dość interesującą pozycję - "Wielką Magię".


" Coś dla wróżek?" - pomyślałam na początku, lecz postanowiłam przeczytać informację zawartą na odwrocie książki.
"Kolejna książka motywująca." - to była moja druga myśl.
          I tu się właśnie oszukałam!

      Książkę przeczytałam dość szybko bo w (niecały) jeden dzień. Więcej czasu na nią nie potrzeba. Jeśli mam być szczera to nie do końca spodziewałam się jej treści.
Autorka przekazała wiele krótkich historii ze swojego życia jakie zmotywowały ją i dzięki, którym jest teraz tym kim jest. Prócz tego "daje dobrego kopniaka na rozpęd" by nie stać w jednym miejscu tylko "naprawdę ogarnąć się" i kreatywnie robić coś ze swoim życiem, by dojść do konkretnych, postawionych sobie celów.
     Po przeczytaniu tej książki, tak się tym wszystkim zainteresowałam, że postanowiłam obejrzeć wykład o kreatywności, jaki dała sama Elizabeth Gilbert podczas TED Conference. Wykład znajdziecie TUTAJ.

    Jak już wspomniałam wcześniej, nie jest to zwykła "książka motywująca". Szczerze mówiąc to w ogóle nie postrzegam jej jako książki motywującej. Mimo iż osobiście zmagam się z wieloma rzeczami (a m.in.: jest to depresja) to po przeczytaniu "Wielkiej Magii" dostałam "dobrego kopa" na działanie bym mogła zrealizować wszystkie swoje założenia by robić to co chcę w życiu.
     Tylko gdzie ta tytułowa "Wielka Magia", spytanie? Odpowiedź na to pytanie zostawiam Wam byście po przeczytaniu tej własnie książki mogli przemyśleć wiele spraw oraz odpowiedzieć sobie na pytanie "Czym jest wielka magia?".




14 komentarzy:

  1. Twój opis bardzo zachęca :) Nie wiem czemu, ale jeszcze nie miałam w rękach nic tej autorki, muszę koniecznie to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm... Skomentowalas oststnio mojego bloga i dodalas zdanie co do mojego wygladu. "Co do wygladu szalu nie widze". Mam do Cb prosbe. Nie komentuj bloga ,gdy sama nie masz jakiegos pieknego,zachwycajacego wygladu czy tematu calego bloga ;)) Pozdrawiam !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiam sie po co tylko te bulwersy? Czyżby az tak bardzo nie mozna miec swojego zdania i trzeba każdemu tylko schlebiać?
      Wygląd bloga mam jaki mam ale chociaz nie jest on dosłownie pusty.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. O jaaa <3
    Jestem w trakcie czytania "Jedz, módl się, kochaj" i naprawdę, mimo, że jeszcze nie skończyłam, jest to jedna z moich ulubionych książek.
    I szczerze mówiąc, myślałam, że to jedyna książka tej autorki, jakież to miłe zaskoczenie, że jednak nie :D
    Musze zdobyć "Wielką Magię" jak najszybciej.
    Pani Gilbert naprawdę mnie zauroczyła

    optimistic--soul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. czytałam i niestety mnie książka nie zachwyciła. Myślałam, że będzie lepsza, ale przyznam, że bywało gorzej;p
    Zapraszam do mnie na www.BlondBlog.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. nie znałam tej autorki, musze kiedyś przeczytać tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka zapowiada się bardzo inspirująco, czasem lubię sięgać po książki które działają na mnie motywująco, dlatego chętnie ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka sama w sobie wygląda interesująca! :)

    MÓJ BLOG:)

    OdpowiedzUsuń
  8. słyszałam o tym i brzmi ciekawie, chcialabym przeczytac :)

    http://dalenadaily.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo interesująca recenzja książki, aż chce się przeczytać. Podoba mi się styl twojego pisania.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam tej książki.
    Ale wygląda na ciekawą.
    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Amastria , Blogger