listopada 08, 2015

"Girl Online w trasie"

Witam.
     W dzisiejszym poście miałam napisać recenzję pewnej książki. Jednak takich rzeczy nie umiem pisać więc chciałabym po prostu podzielić się moimi wrażeniami po przeczytaniu powieści "Girl Online w trasie". Jeśli ktoś nie słyszał tego tytułu to jest to druga część popularnej książki "Girl Online" autorstwa słynnej brytyjskiej blogerki i youtuberki Zoe Sugg - bardziej znanej pod pseudonimem Zoella. Pierwsza część okazała się wielkim hitem i otrzymała miano bestsellera w wielu krajach. W tym tygodniu w Polsce miała miejsce premiera drugiej części.



     W "Girl Online w trasie" śledzimy dalsze losy Penny, sympatycznej szesnastolatki, która prowadzi bloga. Akcja toczy się zaraz po zakończeniu szkoły a raczej tuż po egzaminach GCSE (w angielski odpowiednik egzaminów gimnazjalnych). Jednak główna bohaterka postanowiła zawiesić już pewien etap swojego życia - Girl Online. Jednak czy aby na pewno?
Z kolei jej chłopak Noah jedzie na europejską trasę koncertową oraz zabiera Penny w podróż. I mimo wielkiej ekscytacji, tego "idealnego życia" na początku, dziewczyna znów coś stoi na przeszkodzie do szczęścia: gubi telefon, zostaje nękana przez zazdrosne "faneczki", Noah jest w większości czasu zajęty karierą. Przede wszystkim zawieszenie bloga oraz tęsknota za stroną bardzo jej daje o sobie znać. Na pewno nie zabraknie starych bohaterów z pierwszej części jak również zupełnie nowych (np. Leah).

W książce Zoe porusza wiele tematów związanych z problemami nastolatków takich jak na przykład akceptacja samego siebie (co można już było znaczniej zauważyć w tej części u Penny). Również zauważyłam wiele cech podobnych do samej autorki (kto regularnie ogląda Zoe ten na pewno też je dostrzeże). Treść sama w sobie jest bardzo przyjemna więc książkę się bardzo lekko czyta. Mimo że jest to książka, którą czytają głównie nastolatki to polecam ją również innym osobom. Osobiście uważam że jeśli chodzi książki to kategoria wiekowa jest mało ważna.
Podczas czytania mogłam przeżyć niezłą huśtawkę nastrojów (były wątki romantyczne, smutne jak i zarazem całkiem zabawne). Mimo iż myślałam że zakończenie jest dość przewidywalne to bardzo się pomyliłam. Mogę jedynie domyślać się go i czekać czy Zoella nie ma w planach następnej części.

Z graficznego punku widzenia okładki obu części są do siebie bardzo podobne. Mimo że nie posiadam pierwszej części to i tak już miałam z nią styczność. W "(...) w trasie" można zauważyć kolejną wspólną rzecz jaką mają Penny i Zoella - jest to miasto Brighton.

Jeśli chodzi o mój egzemplarz tej powieści to jest on recenzencki, lecz mało różni się od gotowej książki. W oryginale (po angielsku) książkę wydało wydawnictwo Penguin a za czytanie tej powieści w Polsce możemy podziękować śmiało wydawnictwu Insignis.

A czy ktoś z Was już czytał tą książkę? Jeśli tak to co chciałabym poznać Wasze zdanie na jej temat.
A jeśli ktoś jej jeszcze nie czytał to naprawdę ją polecam.





14 komentarzy:

  1. Z miłą chęcią przeczytam tą książkę :) Świetnie napisana recenzja :*
    Zostanę na dłużej :)

    http://przewroconapolkabyandzelika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam Zoe ale nie czytałam żadnej jej książki. Dzięki za tą recenzje.
    www.thestyleresearcher.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam tej książki, ale planuje ;)

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy tom bardzo mi się podobał, choć nie jest to najlepiej napisana książka. Jednak z ciekawości dalszych losów Penny kupiłam drugą część i właśnie zaczęłam czytać :)

    http://photos-fashion-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie słyszałam o tej książce. Ale Twój post bardzo zachęca do jej przeczytania.
    Muszę jej poszukać :)
    http://vaaleriab.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba właśnie namówiłaś mnie do przeczytania :) Też zaczynam coś tam pisać, może nie w tym stylu, ale może akurat znajdę tam jakąś inspirację :)

    http://fromsarasdiary.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Zoe to moja ulubiona youtuberka. Gdy dowiedziałam sie, że wychodzi jej książka byłam bardzo szczęśliwa. Pierwszą częśc dostałam 1 czerwca. Szybko ją przeczytałam, i nie byłam rozczarowana. Po jakimś czasie, okazalo sie, że będzie druga część. Byłam bardzo szczęśliwa! Wczoraj byłam w Empiku i myslalam nad kupnem jej, niestety zabrakło mi troche pieniędzy. Mam nadzieje, że ją keszcze kupie.
    Pozdrawiam:)

    http://xmixola.blogspot.co.uk/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawy blog ;)
    zapraszam http://www.emptyy-promises.blogspot.com/
    Może zaobserwujesz?

    OdpowiedzUsuń
  9. Ew odzywa się zamieszanie, pt: ,,Przeczytam to''... Muszę się wreszcie wziąć za pierwszą część, ale lektury cały czas przeszkadzają. A szkoda, bo tyle książek na mnie czeka :(

    ONLYMERY55.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka wydaje się byc ciekawa, na pewno po nią sięgnę :)

    Pozdrawiam i zapraszam
    http://backtoblack5.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam, ale z tego co piszesz to myślę że by mi sie spodobała. Chętnie po nia sięgnę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja muszę przeczytać jeszcze pierwszą część XD :)
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna książka ♥
    http://louehx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Amastria , Blogger